Reklama jest dziś obecna wszędzie. Właściwie nie da się obecnie sprzedać produktu lub usługi bez dobrej reklamy. Jakie cechy powinna posiadać dobra reklama? Na pewno powinna przyciągać uwagę potencjalnego klienta, być innowacyjna i „świeża”, nie musi do końca zdradzać wszystkich informacji o produkcie, wystarczy, że zainteresuje go na tyle, że zechce on poszukać innych ważnych informacji na jego temat.
Spot reklamowy, czyli krótki film ze zwartym przekazem
Obecnie najbardziej popularną formą reklamy są filmy reklamowe znane nam pod nazwą spot reklamowy. Choć obecnie można by powiedzieć, że w reklamie pokazano już wszystko to ciągle twórcy reklam prześcigają się w wymyślaniu nowych haseł i form reklamy. Dzisiejszych twórców niektórych reklam nazwałabym „magikami”. Kto z nas nie nucił pod nosem jakiejś piosenki z reklamy lub gdzieś z tyłu głowy zawsze mamy jakieś hasło najczęściej rymowane, które chcąc nie chcąc swoim brzmieniem przyciągnęło naszą uwagę.
Dom produkcyjny, to tam należy się zgłosić
Produkcją owych filmów reklamowych zajmują się dom produkcyjny. Zatrudniają one osoby specjalizujące się w tworzeniu reklam. Obecnie najbardziej popularną formą reklamy są filmy promocyjne w formie recenzji. Firmy współpracują z influencerami, którzy na swoich mediach społecznościowych promują dany produkt lub usługę w zamian za benefity finansowe lub rzeczowe. Co najważniejsze taka forma reklamy działa i faktycznie przynosi firmom zysk. Ogólnie rzecz biorąc klienci uwielbiają, gdy dana firma buduje więzi emocjonalne z nimi, a najlepszą formą jest zadowolony klient (w tym przypadku influencer), który chwali się swoim szczęściem osiągniętym, dzięki zakupionemu produktowi lub usłudze. Filmy reklamowe w formie recenzji działają podobnie jak filmy promocyjne w formie testymoniali video, gdzie również klient chwali produkt lub usługę, albo opowiada o ostatnio odkrytym rozwiązaniu problemu.
Znalezienie odpowiedniego domu produkcyjnego, który wykreuje dla nas spot reklamowy jest niezwykle trudne, bowiem stworzenie reklamy to pikuś, ale reklama, która przyciągnie uwagę klienta to strzał w dziesiątkę. Statystyki mówią o tym, że to reklama odgrywa główną rolę w procesie decyzyjnym odnośnie zakupu danego produktu lub usługi. Podobnie jest również z reklamą, która nas irytuje. Badania dowodzą, że jeżeli jakaś reklama jest zbyt nachalna lub irytująca klient pomimo zaciekawienia produktem może zrezygnować z jego zakupu lub użycia. Tworząc reklamę należy odnaleźć złoty środek, jeżeli przesadzimy z przekazem możemy wywołać efekt odwrotny do zamierzonego.